Boleh ke percaya semua orang?...

Suatu masa dulu saya tidak pernah mahu memikirkan perlukah kita percaya atau tidak pada seseorang. Sebabnya saya yakin setiap perlakuan seseorang ada sebabnya....ada alasanya untuk berbuat demikian. Situasi yang berbeza juga menjadi punca sesuatu itu berlaku. Itu kalau orang lain yang menghancurkan kepercayaan kita.. tapi kalau orang yang paling rapat dengan kita mengkhianati kita, kita rasa sangat terpukul..betul ke?

Kata orang buat baik berpada-pada, buat jahat jangan sekali. Jadi berpada-pada la apabila mempercayai seseorang...

3 ulasan:

zulkbo berkata...

salam..
nak buat cam mana
muka sama lawa
rambut sama hitam
hati yang lain2..

Unknown berkata...

Salam.
n3 ringkas anda membawa saya pada kisah silam dalam menjalinkan persahabatan. Rasanya kita tidak perlu kita percaya semua orang, lagi baik kita Yakin sebenar2nya Allah yang satu. Kesempurnaan hanya pada Allah.

Irnanis@mama berkata...

salam..
memang sakit pada mulanya..perlu kembali pada diri..andai ketaatan sepenuh kasih dan kenangan2 indah hidup bersama tidak lagi berharga dan cukup buatnya..bebaskanlah.. yang pasti yang di atas Maha Menyayangi kita..

p/s buat para jantan dan para betina topengan..berabislah berpuas2lah sehingga tiba hari tua..hari dikebumikan dan hari kita menanti diperhitungkan..dan jangan lupa.. detikkanlah dihati secebis simpati buat anak2 kita yg mungkin menerima kifarah atas perbuatan 'murni' kita itu..selamat maju jaya.

hehe..pn seraiwangi..catatan mu ni bisa menggali bijih timah yg dalam..

apapun kini..ala bisa tegal biasa ..camar terbang bebas..jom terbang..hehe

Design by Blogger Templates | Gorgeous Beaches of Goa